Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Toszku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip.toszek.pl.
- Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Adam Piętka — email: zrp@toszek.pl lub telefonicznie 322378030 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Adres: Bolesława Chrobrego 2, 44-180 Toszek,
- E-mail: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Toszku, z siedzibą przy ul. Bolesława Chrobrego 2.
1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Wejście do budynku Urzędu znajduje się na elewacji frontowej budynku, usytuowanej wzdłuż ul. Bolesława Chrobrego.
- Wejście główne – usytuowane nieco ponad terenem, drzwi drewniane dwuskrzydłowe, tuż za wejściem znajdują się 4 stopnie prowadzące na poziom parteru budynku,
- Wejście boczne – na co dzień zamknięte, otwierane w razie zaistniałej potrzeby, usytuowane na poziomie terenu, oznakowane znakami informacyjnymi tzw. „Droga dla osób niepełnosprawnych” (na drzwiach wejściowych oraz przy dzwonku przywołującym), wzdłuż stopni znajdujących się tuż za wejściem zamontowana jest platforma przyschodowa SP-DELTA umożliwiająca wejście osobom poruszającym się na wózku na parter budynku.
W budynku Urzędu nie funkcjonują obszary kontroli.
2. Dostępność korytarzy, schodów i wind.
W budynku występuje bariera architektoniczna - brak dźwigu osobowego. Budynek Urzędu z uwagi na dużą wartość historyczną i kulturową został wpisany do rejestru zabytków Województwa Śląskiego. Zgodnie z treścią pisma Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w zaistniałej sytuacji rozwiązaniem zalecanym jest zapewnienie dostępu alternatywnego z wykorzystaniem rozwiązań i urządzeń, które nie ingerują trwale w wygląd budynku. W związku z powyższym dla osób poruszających się na wózkach lub ograniczonych ruchowo dostępny jest jedynie korytarz oraz wszystkie pomieszczenia na parterze, w tym ogólnodostępne WC dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, w którym znajduje się przewijak dla niemowląt. Do pozostałej części budynku (I i II piętro) prowadzi wewnętrzna klatka schodowa, która wyposażona jest w poręcze ścienne.
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
- Przy wejściu bocznym do budynku znajduje się dzwonek przywołujący pracownika Biura Obsługi Interesantów, który pomoże osobie poruszającej się na wózku dostać się do budynku.
- Wzdłuż stopni w obrębie wiatrołapu zamontowana jest platforma przyschodowa SP-DELTA umożliwiająca wejście osobom poruszającym się na wózku na parter budynku. Na parterze usytuowane są m.in. Biuro Obsługi Interesantów, Kasa, Referat Urzędu Stanu Cywilnego Spraw Obywatelskich i Bezpieczeństwa Publicznego, Referat Podatków i Opłat Lokalnych. Ponadto na parterze zlokalizowano również w ramach Referatu Organizacyjnego - punkt potwierdzający profil zaufany, punkt obsługi przedsiębiorców - z możliwością dokonywania wszelkich czynności związanych z wpisami do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) oraz uzyskiwaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, a także punkt obsługi organizacji pozarządowych.
- W holu wejściowym budynku dostępna jest wizualna informacja o rozkładzie pomieszczeń. Brak informacji dotykowej. Informacja głosowa dostępna jest wyłącznie poprzez wsparcie pracownika Urzędu, tel. 32 237 80 30, e-mail lub W chwili obecnej trwają prace nad zapewnieniem w budynku informacji dotykowej oraz głosowej dla osób ze szczególnymi potrzebami.
- Urząd jest w posiadaniu przenośnej stacji/pętli indukcyjnej, która umożliwia obsługę osób słabosłyszących. Ponadto do dyspozycji osób słabowidzących jest lupa do czytania, która posiada dodatkowo podświetlenie. Niezależnie, w każdym przypadku jeżeli zachodzi konieczność, pracownik Urzędu może zapewnić wsparcie osobie ze szczególnymi potrzebami.
4. Informacja o miejscu i sposobie obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.
Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami odbywa się na parterze budynku w pokoju nr 4, znajdującym się tuż za Salą Ślubów. Osobą zapewniającą wsparcie techniczne oraz obsługującą osoby ze szczególnymi potrzebami jest Koordynator ds. dostępności – Adam Piętka. W chwili obecnej ww. pomieszczenie zostało wyposażone w przenośną stację/pętlę indukcyjną oraz podświetlaną lupę do czytania. Cały czas pracujemy nad dostosowaniem ww. pomieszczenia, tak by umożliwiał w pełni realizację zadań Urzędu dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
5. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych
dla osób niepełnosprawnych.
Bezpośrednio przy wejściu do budynku Urzędu, tj. w pasie drogi ul. Bolesława Chrobrego brak jest miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych. W chwili obecnej został zlecony do realizacji projekt organizacji ruchu, który będzie miał na celu wytyczenie miejsca postojowego dla osoby niepełnosprawnej w pasie drogi ul. Bolesława Chrobrego. Jedno miejsce postojowe dla osoby niepełnosprawnej znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Urzędu, tj. na Rynku. Miejsce postojowe jest oznakowane znakiem D18a T29 „Parking dla niepełnosprawnych”.
6. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku Urzędu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i z psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W chwili obecnej brak jest możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line. Dokładamy wszelkich starać, aby umożliwić skorzystanie z ww. usług.